Monday, September 9, 2013

Double chocolate walnut muffins


Da jeg, den anden dag, skulle på ridetur med et par veninder, skulle der en lille snack med til bagefter. Normalt er det cupcakes jeg bager, men da det ville blive lidt besværligt at fragte og ikke mindst spise i skoven, besluttede jeg mig for at bage muffins. Ikke bare en hvilken som helst muffin, men double chocolate walnut muffins! Opskriften fandt jeg hos dygtige Louisa Lorang

20 muffins

Dej

4 ½ d.l mel
1 dl. kakao
2 tsk. bagepulver
½ tsk. salt
200 g. smør
3 dl. sukker
2 æg
2 dl. cultura eller lignende
150 g. hvid chokolade, hakket
100 g. mørk chokolade, 70 %, hakket
100 g. valnødder, groft hakkede

Mel, kakao, bagepulver og salt blandes i en skål. Herefter piskes æg og sukker til en lys og luftig masse. Smørret smeltes over svag varme og cultura vendes i. Smørblandingen røres sammen med æggemassen og de tørre ingredienser vendes forsigtigt i. Til slut vendes chokolade og valnødder i dejen. 

Fordel dejen i 20 forme, og bag kagerne ved 180 grader i ca. 17 minutter.


Kagerne smager fantastiske mens de stadig er lune, og chokoladen er en smule løbende. De kan bestemt også spises dagen efter, da de så har fået en mere svampet konsistens. Det er ikke sidste gang jeg bager disse muffins, og de er helt klart på højde med en pyntet cupcake.

No comments:

Post a Comment