Saturday, November 8, 2014

Toffifee brownie



Da jeg i sidste uge var i London, var vi forbi op til flere kagebutikker. Det er lidt af en tradition, at der hver aften skal kage med tilbage til hotellet. Den sidste dag var vi på Portobello road, hvor vi kom forbi Hummingbird Bakery. De laver lækre, lækre kager og cupcakes, og jeg synes bestemt de er et besøg værd, hvis du aldrig har været der.

Vi fik bl.a. et stykke af deres klassiske brownie. Og da jeg i mandags skulle til personalemøde, fik jeg lyst til at forsøge at bage en ligeså lækker brownie som den fra Hummingbird Bakery. Jeg ændrede lidt i den oprindelige opskrift. Hvis jeg selv skal sige det, er det tæt på den bedste kage jeg nogensinde har bagt! Tilpas snasket, lækreste frosting og en herlig smag af Toffifee. Den tager ca. 1 time og 30 minutter fra start til slut, så den kan godt tilbydes semi-uanmeldte gæster ;)


12 stk.

Dej

5 æg
500 g. sukker
120g. mel
100 g. kakao
250 g. smeltet smør
30 g. hakket mørk chokolade
30 g. hakkede hasselnøder (kan udelades)

Ovnen forvarmes til 170 grader. Æg og sukker piskes lyst og luftigt. Mel og kakao tilsættes, og røres sammen indtil konsistensen er ensartet. Det smeltede smør vendes i sammen med det hakkede chokolade og hasselnødder. Kom dejen i en 33x23 cm form, og bag kagen i 30-35 minutter. Kagen skal være en smule blød indei, den må endelig ikke få for længe.

Frosting

200 g. flormelis
75g. smør
30 g. kakao
150 g. flødeost, natural

12 Toffifee

Flormelis, kakao og smør røres sammen til det er fast i konsistensen, ca. 5 minutter. Herefter piskes flødeosten i. Frostingen piskes i 5 minutter til det er fluffy og let. Pisk endelig ikke for længe, da frostingen så bliver flydende.

Når brownien er afkølet kommes frostingen på, og toppes med en Toffifee.



Så lækker en brownie, som bestemt skal laves igen snart!!

No comments:

Post a Comment