Thursday, October 16, 2014

Giraf roulade med nutella og bananfyld


"Du behøver ikke at lave slet så mange kager i år..." Ups! Men når jeg først kommer i gang, er det bare lidt svært at styre mig :) Jeg fik bagt en tredje kage til Conrads 2 års fødselsdag. Der var jungletema, og da jeg faldt over en giraf roulade på Pinterest, var jeg simpelthen nødt til også at lave den....

En roulade er jo nok verdens nemmeste og hurtigste kage. Det tog vitterligt ikke mere end max 15 minutter fra jeg gik i gang, til jeg stod med en færdig rullet roulade :)


10 personer

Dej

3 æg
125 g sukker
60 g. mel
35 g. kartoffelmel
1 tsk. bagepulver

35 g. kakao

Pisk æg og sukker hvidt og luftigt. Vend mel og bagepulver i æggeblandingen, UNDLAD KAKAO. Tag nu en smule af dejen i en sprøjtepose, og sprøjt et giraf mønster på bagepapiret. Bag mønstret i 1 minut ved 225 grader. Imens vendes kakaoen i den resterende dej. Tag mønstret ud af ovnen, og hæld kakaodejen forsigtigt over mønstret.


Bag i ca. 5 minutter, og tag så kagen ud. Drys en smule sukker over kagen, og vend nu kagen over på et andet stykke bagepapir, med den brune side nedad. Tag så et nyt stykke bagepapir, og vend kagen tilbage, så den endnu en gang har den brune side opad.

Fyld

250 ml. piskefløde
100 g. nutella
2 bananer

Pisk fløden stiv, og kom nutella i en sprøjtepose. Smør så fløden ud, på bunden den brune side, og kom de hele to bananer på bunden, på den lange side. Herefter sprøjtes en tyk stribe nutella langs bananerne. Rouladen rulles nu stramt sammen, og ligges på køl ind til servering.



En virkelig lækker roulade, som spiller perfekt sammen. Nutella, banan og fløde er spot on, og jeg er sikker på girafferne giver mig ret ;)

No comments:

Post a Comment