Tuesday, March 25, 2014

Vaflens dag


Der kan man bare se, endnu en skøn kage/dessert dag! Vaflens dag :) Pludselig kunne jeg se på IG, at der var overload af skønne vafler, og jeg lader bestemt ikke en chance for at bage, gå min næse forbi! 3-2-1, og så var der lavet vafler. Jeg fandt en opskrift hos Copenhagen Cakes. Hun laver simpelthen de smukkeste kager! Der kræses for detaljerne og det æstetiske udtryk :)

Anyhow, de her vafler er sprøde og lækre, og lever næsten op til min mors opskrift :) Bestemt en opskrift, som kan anbefales, og så er det ingen undskyldning, at man ikke har æg i køleskabet.... Det skal der nemlig ikke i dem her :)


2-3 personer

Dej

100 g. smør
3 1/4 dl. mel
1/4 tsk. sukker
2 tsk. bagepulver
1/4 l. mælk
1/4 l. vand

Smørret smeltes  og stilles til afkøling. Imens blandes de tørre ingredienser og de våde røres i. Dejen røres indtil den er ensartet og glat, og smørret tilsættes langsomt. Stil gerne dejen på køl 30 minutter. Kom 1 dl. dej på vaffeljernet, og giv vaflerne ca. 4 minutter, afhængig af vaffeljernet, vaflerne skal være brune og sprøde.

Jeg kom en kugle vanilieis, smeltet lys Callebaut chokolade og hakket mørk Callebaut på, og dertil fik vaflerne et frisk element af de søde jordbær.


Du kan sagtens nå at give dig i kast med vafler i andledning af Vaflens Dag 2014 - det tager ikke mere end 30 minutter :) God vaffeldag!

No comments:

Post a Comment