Sunday, June 9, 2013

en lille Snickers bid


I blogland har Snickerskagen floreret rundt et stykke tid, men det er først nu jeg er nået til at prøve den. Og hvilken stor fejl, at jeg ikke har lavet den før!! Haps, for en lækker og syndig kage, mmmmmh. Jeg tog kagen med til mine kollegaer, og de var svært tilfredse. Det minder om den rigtige Snickers, som vi kender fra slikhylderne, blot tilføjet en kagedel. Jeg brugte foodfanatics opskrift, og tilpassede den det jeg havde i skabene.


1 lille bradepande

Kagebund

200 g. blødt smør
4 dl. sukker
3 æg
4 dl. mel
1,5 tsk. bagepulver
350 g. peanuts

Rør smørret sammen med sukker og tilsæt et æg ad gangen. Bland bagepulver med mel og vend det i smørblandingen. Fordel dejen i en bradepande og drys peanuts over. Bag i 15 – 17 min ved 200 grader.

Karamel

1 dl. fløde
1 dl. sirup
2 spsk. kakao
2 tsk. vaniliesukker
50 g. smør
2 dl. sukker

Mens kagen bages, blandes alle ingredienserne til karamelmassen i en gryde, som bringes i kog. Lad simre i 8 minutter. Den fordeles på den færdige kage, mens kagen endnu er varm.

250 g. mørk chokolade.

Lad kagen køle af, og smelt herefter chokoladen over vandbad og hæld over den kolde kage. Lad chokoladen størkne og den er klar til servering.


Kagen kan sagtens holde sig en uges tid, hvis den er pakket godt ned og sat på køl. 

No comments:

Post a Comment