Saturday, March 9, 2013

hurtig beslutning, kolde fødder og en cupcake konkurrence


er lige nøjagtig noget jeg er god til! For i starten af ugen så jeg et opslag fra Forårs-messen i Aalborg Kongres og Kultur Center, hvor de i samarbejde med Food College Aalborg, skulle gennemføre en bagekonkurrence. Man kunne melde sig til i forskellige kategorier, og jeg var "kommet til" at melde mig til cupcake kategorien. Fredag morgen fik jeg så en mail, om at jeg var en af finalisterne til konkurrencen. I det øjeblik jeg tilmeldte mig, virkede det som en god ide - der var jo fine præmier... Men en time inden jeg skulle afsted i formiddags, virkede det en smule uoverskueligt :S

Jeg kom dog afsted, og havde moralsk opbakning i form af en veninde. Jeg begav mig i kast med to opskrifter jeg ALDRIG havde prøvet før, og set i bakspejlet skulle jeg nok bare have valgt en sikker opskrift, der var afprøvet.

Nå, men de kolde fødder blev hurtigt varme, da jeg kom i gang. Det var rigtig hyggeligt, og overskuddet var stort! Ingen stress, og jeg havde tid til at småsnakke, med de mange mennesker der kom forbi.

Temaet i kategorien var "forår", og derfor havde jeg valgt at lave en mango cupcake med bærcreme og en citron cupcake med klassisk citronfrosting.

Først havde jeg et uheld med et komfur, der ikke helt ville, som jeg ville, og der gik en halv time inden de fik ordnet det problem, hvilket resulterede i, at min bærkompot ikke var helt kold, da den skulle blandes med mascarpone = ikke helt godt. Derefter havde jeg fået et piskeris til mixeren, der var for stort. Men trods udfordringer var overskuddet som sagt iorden.















Vi skulle bage 2 forskellige slags cupcakes og 6 stk. af hver. Vi havde 2 1/2 time og derefter skulle de bedømmes af en dommer fra Food College Aalborg og Peter Ingemann fra Kagedysten.

Jeg endte med at få en 2. plads og blev begavet med dejlige præmier. Alt i alt en sjov oplevelse, som ikke var nær så skræmmende som jeg havde fået det kørt op til at være :)

Undskyld billed spam, opskrifter kommer ind i løbet af ugen.

1 comment:

  1. WUUUUHHHHUUU! - ville vildt gerne have været der til at se det! - de ser altså gode ude!

    ReplyDelete