Sunday, March 31, 2013

gulerods cupcake med cream cheese frosting


Her får I en af opskrifterne fra min søsters fødselsdag. Det er en cupcake jeg har bagt før, men har bare ikke været hurtig nok med kameraet - men nu fortjener den altså at komme på bloggen. Opskriften har jeg fundet i Cupcakes med Lola som jeg også har benyttet mig af her og her.


12 stk.

Dej

175 g. mel
1 tsk. bagepulver
1/2 tsk. natron
1 tsk. kanel
1 nip salt
2 æg
200 g. sukker
1 dl. vegetabilsk olie
1/2 tsk. vaniliesukker
2 store gulerødder skrællede og revne
40 g. ananas fint hakket
3 spsk. valnødder hakkede

Sigt mel, bagepulver, natron, kanel og salt i en skål. Pisk herefter æg og sukker i ca. 5 minutter, til det er lyst og luftigt. Tilsæt olie og vanilie og rør det jævnt. Rør nu de tørre ingredienser ved og dernæst gulerod og valnødder. Fordel dejen i formene og bag kagerne i 22 minutter ved 180 grader.

Cream cheese frosting

65 g. smør
250 g. flødeost
185 g. flormelis

Pisk smørret blødt, og tilsæt derefter flødeost. Rør blandingen jævn, og tilsæt flormelis. Rør blandingen i 2-3 minutter, eller til frostingen er jævn og ensartet. Stil frostingen i køleskabet i en time og pynt herefter de afkølede kager med den. Pynt evt. med fint hakkede valnødder eller hele valnødder på toppen.


En frisk og luftig cupcake, som har et krydret strejf af kanel. Den let syrlige cream cheese frosting på toppen gør at man sagtens kan spise en hel og lidt til ;)

1 comment:

  1. Du laver VILDT mange lækre, fantastisk kager, det her er NR 1!

    ReplyDelete